Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 133
  1. #61
    3L1T
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jocke_M Visa inlägg
    Verkar gå riktigt bra men det var väl inte plattan i mattan?

    Spana in min heta jetta också ;P
    Jo, pedalen var i golvet som vanligt men varvar nästan inget.

  2. #62
    3L1T
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ovredsson84 Visa inlägg
    Fan man får nog komma och besöka er hhm...

    Ni verkar ha många läckra vw där... =)

    Mycket stilligt..
    När kommer du?
    Börjar bli lite tråkigt att vara ensam i garaget och mecka :P

  3. #63
    Medlem Jugos avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andrej Jugovic
    Medlemsnr
    5290
    Ort
    Hässleholm/TAS
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av 3L1T Visa inlägg
    När kommer du?
    Börjar bli lite tråkigt att vara ensam i garaget och mecka :P
    Så blir det om man inte hinner färdigt till säsongen Jag har ju vatt å kört rundor i sommar. Men snart gör jag dig sällskap då "viterskruvandet" inleds
    Golf MK1 GTI-83, Golf MK1 LS-76,Golf MK2 GTI G60-91, Polo TDI 80-08, Škoda Octavia TDI Greenline-15,Golf Mk4 GTI-02, Seat Ibiza Cupra -02

  4. #64
    3L1T
    Gäst
    Misständningarna vill inte försvinna.

    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-00 - -
    16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
    P0304 - 35-00 - -

    Bytt plats på tändstift, tändspolar och spridare utan att felet flyttat sig till annan cylinder. Har beställt ny kabelhärva till tändspolarna, då detta vore nästa steg.

    Gjorde ett kompressionstest häromdagen, visade sig att jag fattas 2.5kg på 4ans cylinder.
    Någon som skulle säga att detta är fullt normalt på en nybyggd motor?
    Senast redigerad av 3L1T den 2008-10-19 klockan 21:09.

  5. #65
    Jocke_M
    Gäst
    Hur går det? Får du till det?

  6. #66
    foffa2002
    Gäst
    låter mer som att en spridare gett upp på den cylindern.
    Dvs inte ger det den ska vid vissa req ms .

  7. #67
    3L1T
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av foffa2002 Visa inlägg
    låter mer som att en spridare gett upp på den cylindern.
    Dvs inte ger det den ska vid vissa req ms .

    Jag har flyttat runt spridarna och felet stanant kvar på 4an.
    De "misständningar" som reggas på 4an märker man inte på något sätt.

    JN har gjort leak down och det läcker ganska bra från 4an.
    Kan inte minnas om han sa att han hörde pysljud från ventilkåpan eller från insuget.
    Om det pyser från ventilkåpan är det inte kolvringen som läcker då?
    För det har la med vevhusventilationen att göra?


    Jonny ville inte skruva på motorn innan jag har bytt min trasiga innerknut.
    Hur den nu har kunnat gå sönder... det luktar PMS...
    Funderar nu på om man ska köpa en ny original innerknut eller om man ska sattsa på raxles-axlar direkt.
    "Raxles bulletproof V2.1b axles.
    We guarantee them against breakage as long as you own the car.
    Raxles Equipped 498WHP dyno
    Raxles Equipped USP Motorsports 10 second GTI, first in the world!
    "
    Senast redigerad av 3L1T den 2008-11-06 klockan 13:04.

  8. #68
    jbtgti
    Gäst
    hur ser inre knuten ut ? är det en knut med kulor eller 3 klackar som går i 3spår

  9. #69
    3L1T
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jbtgti Visa inlägg
    hur ser inre knuten ut ? är det en knut med kulor eller 3 klackar som går i 3spår
    Har inte kollat nu, men svagt minne, från 2006, att det är med kulor.
    Men har sett bilder på båda delarna från andras mkIV.
    Vad jag förstått så är konstruktionen med 3 klackar hållbarare?

    Är det vanligt att de inre knutarna går sönder?
    I mitt huvud känns det som de är de yttre som får ta mest stryk.

  10. #70
    jbtgti
    Gäst
    jag hade med 3klackar och med 24mm axel och de höll inte. va ine på ny driv axel men man får samma elende som inte håller. nu har jag 100mm kulknut med 26mm axel. kance det håller vem vet. det finns kance 3klack med 26mm axel de är kance mer hållbarare.
    det stutsade på asfalten när ena knuten gick av.

  11. #71
    3L1T
    Gäst
    Komptest
    1an 10kg (med olja 12kg)
    2an 10kg
    3an 10kg
    4an 8kg (med olja 10kg)

    Leak down
    1an 20%
    2an 20%
    3an 20%
    4an 70%
    Senast redigerad av 3L1T den 2008-11-09 klockan 15:13.

  12. #72
    3L1T
    Gäst

    Raxles bulletproof V2.1b axles

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Nice...

    Skall dessa hålla nu då?
    Vad kosta ett par?

  14. #74

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Tobias Lewandovski
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av ovredsson84 Visa inlägg
    Nice...

    Skall dessa hålla nu då?
    Vad kosta ett par?

    Det är livstidsgaranti och helt omöjliga att köra sönder.
    Om man inte heter Tony....

  15. #75
    3L1T
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ovredsson84 Visa inlägg
    Nice...

    Skall dessa hålla nu då?
    Vad kosta ett par?
    "We guarantee them against breakage as long as you own the car."
    Det låter ju bra iaf
    Imorgon ska de monteras.

    Sen får vi se vad som ska göras med motorn...
    Senast redigerad av 3L1T den 2008-11-21 klockan 00:05.

  16. #76

    Reg.datum
    sep 2007
    Namn
    Ole Bryde
    Ort
    Vollsjö
    Inlägg
    246
    Citat Ursprungligen postat av 3L1T Visa inlägg
    "We guarantee them against breakage as long as you own the car...
    Hmm... Detta vore nåt för mig juh..

  17. #77

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Jani Hast
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    678
    Ring Fixit och fråga vad dom tar för axlar.

  18. #78
    3L1T
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jani Hast Visa inlägg
    Ring Fixit och fråga vad dom tar för axlar.
    Var inte axlarna som var problemet, hade en trasig innerknut.
    Och har redan fått hem dessa från Raxles.

    Men tack för tipset.
    Senast redigerad av 3L1T den 2008-11-21 klockan 00:08.

  19. #79
    3L1T
    Gäst
    Då försöker vi igen.
    Här är lite bilder från när toppen lyftes av JN, 9/12-08




    JN försöker först med att förklara att reporna i cylindern är innan deras renovering. Därefter ändras det till att cylindern är honad och att de repor som är kvar inte gör någon skillnad.

    Jacken som syns i flera ventilsätena ska nu vara borta, ventilsätena är mirafrästa av motorslip i Krisitanstad.
    (Det är inga små jack och urgröpningar, men de ska vara borta lovas det)

    Kör hem bilen och får följande felkod.
    17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
    P1340 - 35-00 - -


    Detta förklarar JN med elektrisk-störning.
    Alltså samma förklaring som han gav till mina misständningar, som visade sig vara en 70% läckande ventil.

    Läcktest
    1:an 10%
    2:an 20%
    3:an 15%
    4:an 20%

    Komp
    1:an 8,75
    2:an 8,5
    3:an 8,25
    4:an 8,25

    Avgasvärde

    2500
    CO 0.08 % vol
    CO COR 0.08 % vol
    HC 9 ppm vol
    CO2 14.6 % vol
    O2 0.73 % vol
    Lambda 1.032

    900
    CO 0.01 % vol
    CO COR 0.01 % vol
    HC 20 ppm vol
    CO2 14.4 % vol
    O2 0.20 % vol
    Lambda 1.008
    Senast redigerad av 3L1T den 2009-10-28 klockan 15:51.

  20. #80
    3L1T
    Gäst
    Då har det visat sig att det var felmonterat.
    Inget elektriskt fel denna gången heller, försöka skylla på det kan man ju...
    Och skylla ifrån sig går också, "det var inte så mycket fel, bara lite..."
    Fel var det iaf och ska vara tillrättat.
    Bilen läcker fortfarande olja någonstans från framsidan av blocket, vart kan JN inte säga och de tänker inte ta reda på det. De anser att det är inte deras problem. Det ingick tydligen inte i DERAS överenskommelse med försäkringsbolaget.

    Min överenskommelse med försäkringsbolaget var en TOTALrenoverad motor (som de besvisligen misslyckats med, se bilder i förra inlägget). Och att bilen skulle vara fullt fungerande när jag hämtar den.

    Försäkringsbolaget säger att ärendet är avslutat.
    De vet inte vad som är gjort med bilen eftersom på fakturan från JN Autosport står det "Arbete enligt uppgörelse". Försäkringsbolaget säger att eftersom de betalt fakturan så står det mellan mig och JN.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin