Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2024
    Namn
    Elias S
    Ort
    Lycksele
    Inlägg
    3

    Seat toledo 1L tdi 1996 airbag lampa lyser inte

    Tjena har fått problem med airbag lampan. Fick bilen gratis då den var lite rostig och obess. Fixade lite små fel och for på besiktningen. Då får jag anmärkning att airbag lampan inte gör sin kontroll, att den lyser några sekunder och sedan slocknar. Självklart har jag missat att kolla detta innan. Har kollat lite och tagit ut "knappen" som airbag lampan sitter och kikat om lampan var trasig men den är hel. Får även bara ström på 2 av 4 pins till kontakten. En konstant plus och en minus. Någon som vet vars jag ska felsöka mer? ska försöka koppla in bilen till datorn och se om den säger något.

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2024
    Namn
    Henrik Järphag
    Ort
    Lysekil
    Inlägg
    4
    Kolla felkoder mm kan man göra, men min åsikt är att man inte ska pilla i airbag-systemet själv om man inte har full koll på procedurer kring hur man går tillväga för att mäta i systemet. Kan bli dålig stämning i garaget då....
    Du kan ju även börja med att kolla om alla säkringar sitter på plats osv, risken på en så gammal bil kan ju vara att något varit fel tidigare och alltihop är urkopplat?

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2024
    Namn
    Elias S
    Ort
    Lycksele
    Inlägg
    3
    Har kollat felkoder, men de säger allt är bra. kollat med en annan seat toledo och bytt själva "airbag lampan" som ser ut som en knapp, men samma problem kvarstår. Skulle gissa att det är fel på airbagmodulen då bilen ej ger felkod på airbag.
    Senast redigerad av vfr den 2024-09-16 klockan 09:57. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis innan

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 139
    Inte omöjligt att det är något internt fel på modulen.
    Knepig att byta ibland då de kan tappa kodningen så läs ut nuvarande kod innan du kopplar ur den befintliga. Den koden kan behövas om du byter modul

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2024
    Namn
    Elias S
    Ort
    Lycksele
    Inlägg
    3
    Lite pinsamt faktiskt, hittade felet. Säkringen till backlyset och spegel justeringen var trasigt bytte inte den då jag ansåg de inte var av vikt med mitt problem. Bytte den bara för att innan jag börja riva i allt. Vipps så fungerar airbag lampan Vet ej om någon tidigare har varit och ful kopplat men mest troligt inte då obd koderna säger att airbag systemet fungerar som de ska

Liknande ämnen

  1. Airbag lampa lyser - vilken strömställare
    Av Seven01 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2022-07-07, 15:55
  2. Seat Toledo startproblem mm.
    Av GTi-special i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-08-04, 22:34
  3. Turboproblem Seat Toledo TDI
    Av Loffe i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-18, 12:47
  4. Ryckningar hos Seat Toledo
    Av Sigridur i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 22:02
  5. Ryckningar hos Seat Toledo
    Av Sigridur i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-04, 20:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin