Resultat 1 till 7 av 7

Reg.datum
    jun 2024
    Namn
    Jesper

Kamremssats Golf mk6 - rimlig offert?

Hej!

Tänkte byta kamrem på Golf Mk6 TDI 2011, regnr FSU099. Är novis på dessa grejer. Har frågat en svensk bilkedja som vill ha 4135 kronor för "GATES" paket med:

1 kamrem
    1 vattenpump
    1 spännrulle
    1 styrrulle
    ca 8 skruvar med låsmedel på

Jag har därefter googlat på egen hand och hittat detta paket för 2128 kr: https://www.autodoc.se/ridex/13562993
    Är dock förvirrad av prisskillnaden. Är detta samma paket men annat märke, för halva priset?
    Vad är haken i så fall? Vad bör dessa grejer kosta, och var hittar jag dessa grejer så prisvärt som möjligt (med vettig kvalitet)?

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    En svensk variant kan vara:

https://www.trodo.se/vattenpump-kugg...es-kp25649xs-1

Kolla så att det är samma kit som du fått på din offert, då det finns en datumbrytning och din bil ligger väldigt nära.

Reg.datum
    jun 2024
    Namn
    Jesper
    Tack. Det står Gates i det paketet också, är det ett bra/svenskt märke? Och Kan det verkligen vara samma kit när bilkedjan jag kollade med innan vill ha dubbelt så mkt betalt? Lägga på 100% marginal känns lite magstarkt men vissa kanske gör så.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Gates är väl inte svenskt, men definitivt en av världens bästa remtillverkare.
    Gates, Contitech och SKF(iaf tidigare när dom producerade egna grejjer) ligger i toppskiktet kvalitetsmässigt.

Du måste kolla så att det är samma artikelnr på det Gates-kitet som du fått offererat, men ja, väldigt många svenska underleverantörer som börjat fläska på nått alldeles enormt på priserna idag, tyvärr.
    Trodo är långt ifrån billigast, men har själv haft dom som leverantör i drygt 3 år nu, och dom är fantastiskt bra att ha å göra med, aldrig minsta krångel.

Reg.datum
    jun 2024
    Namn
    Jesper
    Jag får inte tag på artikelnumret tyvärr. Hur ska jag göra då?
    Det står ju att produkten ska funka ihop med reg numret?
    Senast redigerad av vfr den 2024-07-02 klockan 10:37. Anledning: Ingen maning att citera hela inlägget precis före

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Beställ från trodo och kryssa i "vill du att våra tekniker kontrollerar kompatibiliteten mot originalkatalog" i kassan, så blir det rätt.

Reg.datum
    jun 2024
    Namn
    Jesper
    OK tack för hjälpen!

Vissa delar var dessvärre slut på Trodo, så jag köpte grejerna via Autodoc och valde till motsvarande "Expertkontroll" hos dem där de dubbelkollar kompatibilitet mot chassinumret. Nu har jag gjort allt jag kan så får vi hoppas det funkar.

Liknande ämnen

1. Golf GTI Mk7 - rimlig prisbild?
    Av loadmaster i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2023-04-01, 09:02
  2. Kamremssats till golf gti edition 30
    Av Golf-power i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-03-16, 21:01
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-02-02, 20:15
  4. Kamremssats till Golf 4 GTI
    Av Mawe i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-10-15, 19:27
  5. skillnad på Kamremssats?
    Av Barkis i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 15:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin