handdator

Visa fullständig version : Vilket simkort passar i volkswagen touareg 3.0 V6 TDi



Bjdjo
2024-06-07, 20:09
Hej.

Har en touareg 3.0 V6 TDi fordonsår 2016 .modellår 2017

Försöker få igång wlan men gissar att jag måste installera ett sim med abonnemang i cd enheten.

Har googlat men får bara fram att jag ska installera vw appen, men den går inte igång då den felar när jag skriver in vin numret.

Jag kan få nät i bilen om jag blåtandar från mobilen men då kan jag inte använda mobilen.

Någon som vet hur man gör.
Storlek på simkort?
passande abonemang?

Touareg 3.0 V6 TDiTouareg 3.0 V6 TDiTouareg 3.0 V6 TDi

AndySwede
2024-06-08, 11:08
VW appen kan du glömma. Den lösning som fanns hette CAR NET och upphörde av för några år sedan. Jag har en 2017.
Lösningen med simkort i handskfacket är i mitt tycke mest irriterande eftersom man måste aktivera rSAP profilen vilket innebär att den tar över telefonin från mobilen och allt blir väldigt omständligt och laggigt när RNS tar över. Jag använder gärna ordet oanvändbart i sammanhanget.

När CAR NET var aktivt fanns det någon mening med sim kortet när Google Maps kunde visa trafik i realtid. Den funktionen finns inte heller kvar. Vill du testa så be din operatör om ett tvillingkort till ditt befintliga abonnemang. Annars kan du ju alltid dela uppkoppling med din mobil i bilen, en hotspot. Absolut enklaste lösningen samtidigt som i min bil har alla egna abonnemang så det finns ingen vits med att en ska dela till alla ;)

Jag gick en helt annan väg för att göra dinosaurien RNS 850 lite mer modern igen och installerade Android Auto/Apple Carplay som fullt interagerar med RNS. Ganska nöjd med den lösningen. Jag har en projekttråd om min bil i forumet.

Bjdjo
2024-06-10, 10:58
Tack för svaret.
Ska prova detta ��