handdator

Visa fullständig version : Transporter -20 | Problem att registrera huvudanvändare/We-Connect problem



WakeC
2024-05-27, 18:59
Halloj, åker vanligtvis Audi men har nu en Transporter från 2020 i jobbsyfte.
Jag har däremot problem att registrera mig själv som huvudanvändare av bilen.

Ha skapat konto och har kunnat logga in med detta. Säger även i appen att jag är inloggad, men när jag trycker på "Gör till huvudanvändare" så står den bara still på "Laddas..." Hade bilen ståendes så i ca 2 timmar med detta medans jag höll på med annat.

Jordgloben är vit och lampan vid SOS-knappen är grön. Även provat dela nätverk från telefonen utan något resultat.
Är det någon annan som råkat ut för detta problem, eller är det bara att åka till verkstaden som gäller.

För jag antar att jag måste bli huvudanvändare innan jag kan få igång t.ex. gps m.m?
För när jag försöker starta den just nu står det bara typ någonting som "Navigering startar" men där är jag fast.1458214583

Edit: Har givetvis provat att göra en fabriksåterställning utan att det blev någon skillnad
Mvh Robin

Jageberg
2024-05-31, 13:42
Har samma bekymmer, köpt en begagnad Passat GTE 2020. Efter en halv dags mailande fram och tillbaka med supporten för We Connect (provat ominstallation av app, återställning av fabriksinställningar i bilen, osv.) så hänvisar de till att besöka en VW verkstad, då de inte kan komma på något mer att testa. Har dock inte hunnit med det ännu...

Navigering m.m. funkar dock, men vägrar som sagt att göra mig till huvudanvändare...

Jageberg
2024-06-13, 12:04
Uppdatering:
Står på verkstad, och de vill göra ett antal mjukvaruuppdateringar till en kostnad av 9000kr+ för att avhjälpa detta.

Jag avvaktar...

WakeC
2024-06-17, 13:20
Har inte hunnit bry mig så mycket förens idag då SOS-knappen blev röd och felmeddelande i skärmen. Får svänga in på verkstaden och höra. Men jag antar jag kan förbereda mig på något liknande :confused: