Sorealis Psy
2021-08-03, 18:47
Väldigt okunnig inom detta område. Vet ej om jag gjort rätt eller inte.
Steg 1, bilen är 10mm lägre än standard (OE dämpare och fjädrar)
Steg 2, monterar Eibach sänkfjädrar på OE dämpare, behöver inte komprimera fjädrar alls, bara byta.
(väldigt stötig och osäker fram)
Steg 3, monterar 4 dämpare anpassade för sänkfjädrar, nu måste jag komprimera fjädrar för att montera,
som det ska vara. Dämpningsmässigt är det natt och dag men, krängningsmässigt väldigt svajigt.
OE k-stag är 335mm cc, forskar runt och ser att det erbjuds 250mm och 200mm cc stag.
Köpte ett par justerbara för att testa på 260mm cc, katastrof, tog i drivaxlarna.
Steg 4, monterade igår ett par justerbara stag och tänkte då, totalt sänkt 20mm.
Så jag justerade mina till 315mm cc och det känns betydligt styvare nu men,
Tänker jag rätt eller är jag ute och cyklar?
Tack på förhand,
Steg 1, bilen är 10mm lägre än standard (OE dämpare och fjädrar)
Steg 2, monterar Eibach sänkfjädrar på OE dämpare, behöver inte komprimera fjädrar alls, bara byta.
(väldigt stötig och osäker fram)
Steg 3, monterar 4 dämpare anpassade för sänkfjädrar, nu måste jag komprimera fjädrar för att montera,
som det ska vara. Dämpningsmässigt är det natt och dag men, krängningsmässigt väldigt svajigt.
OE k-stag är 335mm cc, forskar runt och ser att det erbjuds 250mm och 200mm cc stag.
Köpte ett par justerbara för att testa på 260mm cc, katastrof, tog i drivaxlarna.
Steg 4, monterade igår ett par justerbara stag och tänkte då, totalt sänkt 20mm.
Så jag justerade mina till 315mm cc och det känns betydligt styvare nu men,
Tänker jag rätt eller är jag ute och cyklar?
Tack på förhand,