Visa fullständig version : Biltjuvarna överger BMW – nu är det Volkswagen som gäller
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20141022/biltjuvarna-overger-bmw-nu-ar-det-volkswagen-som-galler
Och boven i dramat är väl egenligen RNS510 som kan användas i väldigt många modeller med tvärställd motor från Volkswagen Group...
En polare fick Skodas motsvarighet snodd ur sin Yeti så det är väl nackdelen med enheter som passar i så många bilar...
Tidigare kände man sig ju någorlunda säker om man hade en märkesstereo som bara passade i ett visst fabrikat på bilar, medan alla standard DIN-enheter var mer utsatta för stöld. Dels är dessa enheter nu ganska kunniga, och dels passar enheterna i en stor mängd VAG-bilar. Detta gör att vi är lite tillbaka på rutan där man måste passa sig extra noga. Nu även med dessa märkesapparater.
Och boven i dramat är väl egenligen RNS510 som kan användas i väldigt många framhjulsdrivna modeller från Volkswagen Group...
Tur min är fyrhjulsdriven, så jag slipper vara orolig för min stereo.. ;)
Min gissning är att det främst är utländska ligor som är i farten
vad får man för en stulen RNS510:a på "underground market" ?
:(
Tur min är fyrhjulsdriven, så jag slipper vara orolig för min stereo.. ;)
Haha exakt :) Lunchförvirring! Tvärställd motor ska det naturligtvis vara. Tack!