Sidan 4 av 8 FörstaFörsta 1234567 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 146
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jag är sugen på 2E-förgasare i Jettan med.
    Senast redigerad av Lillen den 2008-11-09 klockan 19:01.

  2. #62
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Jag är sugen på 2E-förgasre i Jettan med.
    Ska vi bygga liknande maskiner hehe för funkar det bra för en annan så ska det funka för oss men jag kommer nog o fila på toppen och insuget samt plana toppen en del bara för att toppen är lös o att jag vill leka lite.

  3. #63
    Bastard66
    Gäst
    Jag ska bara fixa tändningen på bilen nu.. får inte ordning på tomgången och är osäker på hur tändningen står.. får grundinställa imorrn för som det är nu så går det inte att få bra tomgång.. Missar som fan på låga varv.

    Kostnaden för mitt bygge har varit ungefär 4000 med alla delar samt motorn.

  4. #64
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Tommy det är kul när en budget motor funkar fint,
    Kolla tändningen först och sedan förgasaren.

  5. #65
    Bastard66
    Gäst
    Ja d e riktigt kul =) Drar fint på 1:an, 2:an börjar bli lite trög på 3:an och 4:an behöver jag knappt använda för den varvar så mkt ändå.. Gör 100 på 2:an å 6500-7000 rpm :P

    Frågan är hur länge d håller om man kör så jämt =)

  6. #66
    yantra
    Gäst
    vadå hur länge det håller? det är ju en vw, det håller för allt.

  7. #67
    Bastard66
    Gäst
    Ja d e klart men ligga runt 6-7000 e nog inte så nyttigt i längden =)

  8. #68
    Bastard66
    Gäst
    Hmm.. Får inte ordning på bilen.. Under 2000 rpm går den som en potta skit.. Kass tomgång och verkar nästan som den bara går på 3 eller nått.. Har dock kollat efter överslag och kan inte se några...

    Ska testa med startgas och se om den drar tjuvluft någonstans.. Kör man med choken indragen vill den gärna hacka lite när man håller jämn gas, men drar jag däremot ut choken så går den jämnt och fint..

  9. #69
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Kolla jord kabeln till förgasaren, Min ville inte gå utan choke. Det berodde på att när choklampan tändes så jordade förgasaren igen lampan.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  10. #70
    Bastard66
    Gäst
    hehe tänkte på d idag.. enda jorden jag har är från batteriet till växellådsfästet...

    Ska jorden sitta från förgasaren till ventilkåpan då?? spelar d någon roll vart man jordar i förgasaren??

    Sen tänkte jag på om man måste jorda fördelaren oxå.. sitter ju ett stift brevid vacumklockan man har för mig att det inte suttit något där förut..

    Kanske även är smart att ha en jordfläta från ventilkåpan till karossen??

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Förgasaren sitter ju jordad i motorn.
    Annars är det ju bara gummi mellan den och insug ju!

  12. #72
    Bastard66
    Gäst
    Men förgasaren kan väl inte jorda i motorn då man har förgasarfoten mellan den och insug? Vet att det satt en jord imellan förgasaren och insuget när jag plockade isär den gamla motorn.

  13. #73

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Bastard66 Visa inlägg
    Men förgasaren kan väl inte jorda i motorn då man har förgasarfoten mellan den och insug? Vet att det satt en jord imellan förgasaren och insuget när jag plockade isär den gamla motorn.
    Läs både det jag och du skrev =)
    Båda skriver samma sak.

    Jo det brukar sitte en kabel eller fläta MELLAN förgasare och något som jordar!

  14. #74
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag tror att han menade att du ska jorda förgasaren med en egen kabel det kan vara därför den inte har tomgång.

  15. #75

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Precis.

  16. #76
    Bastard66
    Gäst
    Jo d har jag förstått. Jag missuppfattade Lillen bara trodde han menade att det jordade utan kabel :P

    Jag får göra nytt försök imorrn och hoppas på d bästa.. Ska försöka slänga upp lite bilder på hur det blev och ev. ett litet filmklipp när jag fått ordning på tomgången =)

  17. #77

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Haha jag var väl lika pedagogisk som vanligt ........typ inte alls då =)

  18. #78
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Ja ni är rätt ute iaf :P.

    Stiftet på fördelaren är bara till för avskärmning på fördelarlocket, vilket inte brukar finnas på annat är orginallocken.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  19. #79
    Bastard66
    Gäst
    Så nu har jag jordat förgasaren och då fick jag tomgång =)..

    Nu funderar jag på hur jag ska kontrollera tändningen.. Har ställt in brytarna på 0,40mm men när jag ska kolla med strobblampan så fattar jag nada..

    Ser bara en markering på svänghjulet men det måste väl vara när motorn är i ödp den indikerar, för när jag vred fördelaren så att den markeringen var mitt för hålet gick bilen skitkasst...

    Och JA jag kopplade bort vacumet.. Ställd upp tändningen till jag tyckte det verkade ok iaf men precis när man ska gasa till snabbt från tomgång så vill den inte riktigt, annars svarar den bra! =)

    Vill även tacka för snabba och bra svar angående det förra problemet!

  20. #80
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Prova med 0,35 ich titta på stiften ställ dom på 0,7 och sedan kan du titta med strob.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin