Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 133
  1. #101

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Citat Ursprungligen postat av 3L1T Visa inlägg
    Denna motorn kommer inte bli ordentlig
    Det är för dåligt skött.
    Hoppas iaf kunna få köra någon repa innan den ställs på förvaring.

    Jasså, det var du? Varför hörde du inte av dig innan då?
    Dåligt.
    Var bara en kort visit o hämta lite corradodelar hos Jugo , får göra om det ngn gång igen :-)

  2. #102
    3L1T
    Gäst
    Har antagligen hittat ett fel till varför det pruttar ut olja här och var.

    Så här ska vevhusventilationen fungera



    Och så här har de kopplat det när de "renoverat" och stoppat i motorn.



    Wikipedias beskrivning av följderna av att inte ventilera vevhuset stämmer ju kanon med mina problem.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Vevhusventilation
    Senast redigerad av 3L1T den 2009-04-05 klockan 22:19.

  3. #103
    3L1T
    Gäst
    Helgen har golfen spenderat ute hos Sportvagnskonsult, bredvid Ferrari, TVR, Massarati och ett gäng BMW´s

    Vi har plockat ner växellådan för att byta vevaxelpackning.
    Och det är inte konstigt att den läcker olja.


    Packboxen har inte blivit ordentligt monterad.

    Sen hitta vi saker i oljetråget.



    Tråkigt nog fick jag inte ihop det igen eftersom jag fått fel packning på VAG :P
    Senast redigerad av 3L1T den 2009-05-08 klockan 00:00.

  4. #104

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Fan vad tråkigt och jobbigt.. känns som det e lika bra att riva hela motorn och göra allt själv.. kan ju inte bli mer fel ens om man e nybörjare..

  5. #105
    3L1T
    Gäst
    Den som monterat oljetråget sist hade köpt packningsmassa på någon rea, otroligt överflöde.
    Fick bli ny oljepumps-sil, då den gamla var full med packningsmassa och färgflagor.

    Allt ska enligt JN vara viktat och balanserat men bultarna till tryckplattan var hemmasmidda upptäckte vi.
    Skiljde något gram hit och dit.
    Vågen ställdes in på hundradels grams noggrannhet innan vi montera dem igen
    Växellådan var monterad med endast två gängade stavar med muttrar, byttes mot tre original bultar.


    (missa inte att de blivit lagom krokiga)

    Tack till Sportvagnskonsult för hjälpen.


    Nu läcker den inte olja längre. haha
    Men tappar allt laddtryck efter 5500rpm på alla växlar :/
    Senast redigerad av 3L1T den 2009-05-14 klockan 14:10.

  6. #106

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ursäkta mig här.
    MEN VILKA JÄVLA KLÅPARE de där andra killarna verkar vara.
    HOPPAS du hänger ut dem rejält på alla forum du kan!
    Blir bara mer och mer bonnmeck!

  7. #107
    3L1T
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Ursäkta mig här.
    MEN VILKA JÄVLA KLÅPARE de där andra killarna verkar vara.
    HOPPAS du hänger ut dem rejält på alla forum du kan!
    Blir bara mer och mer bonnmeck!
    Hehe du är ursäktad
    Vill inte hänga ut någon, visar bara hur jävligt det kan vara.

  8. #108
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag hadde fått ett utbrott nu eftersom det varit en hel del krångel med just motorn och nu är det fusk o slarv samt ej korekta delar det gör mig fundersam på företagets kunskap och service anda för man gör inte på det sättet.

  9. #109
    Jonas I
    Gäst
    Jag hoppas bara att allt kommer att funka nu. Jag skall återkomma till dig på måndag ang oljan. Hoppas på en provtur snart.

  10. #110
    3L1T
    Gäst
    Ny olja och nytt filter blev det
    Shell Helix Ultra VX 5W-30 och The Big Kahuna

  11. #111

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Nice...

    men tror inte det löser alla dina bekymmer..

  12. #112
    3L1T
    Gäst
    Idag flög det på 312mm bromsar.


    Från 288mm till 312mm

    Fyller lite bättre och förhoppningsvis bromsar dom lite bättre också.
    Planerna är ju att köpa värre sen.
    Senast redigerad av 3L1T den 2009-05-18 klockan 23:13.

  13. #113

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Ovredsson
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    1 510
    Nice.. så du fortsätter trots alla andra bekymmer.. =p

  14. #114
    3L1T
    Gäst
    Försökte logga lite går
    http://www.3l1t.com/logs

    Är det någon som vill kolla och se om de kan läsa ut något?
    Öppnas med excel eller liknande

  15. #115

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    har läst hela tin tråd, man blir nästan gråtfärdig. Dom får säkert bra mkt pengar av dig för att du ska få tilbaka en grym motor, va fan fick du tillbaka, vilka jälva klåpare.

  16. #116
    3L1T
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    har läst hela tin tråd, man blir nästan gråtfärdig. Dom får säkert bra mkt pengar av dig för att du ska få tilbaka en grym motor, va fan fick du tillbaka, vilka jälva klåpare.
    Förstår inte riktigt av du menar.
    Men jag har inte fått ut ett öre.
    PMS kontaktade sitt försäkringsbolag till sist som i sin tur har betalt JN en stor summa pengar för att JN skulle totalrenovera motorn och få allt till att fungera 100%, och det resultatet kan man ju läsa om på denna och föregående sidor....


    Men nu behöver jag hjälp att komma på varför laddtrycket stryps totalt efter ca 5500rpm! Snälla någon! Alla tips och idér är välkomna!
    Jag vill till BugRun med denna bilen i år!

  17. #117

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av 3L1T Visa inlägg
    Förstår inte riktigt av du menar.
    Men jag har inte fått ut ett öre.
    PMS kontaktade sitt försäkringsbolag till sist som i sin tur har betalt JN en stor summa pengar för att JN skulle totalrenovera motorn och få allt till att fungera 100%, och det resultatet kan man ju läsa om på denna och föregående sidor...
    Det var precis det han menade.
    Samma sak som du skrev nu.

  18. #118
    3L1T
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Det var precis det han menade.
    Samma sak som du skrev nu.
    Hehe, ja nu när jag läste det igen så :P
    Inte lätt alltid :P

  19. #119
    3L1T
    Gäst
    Någon som vet om det är 2a eller 3a på besiktningen om motorlampan lyser?
    Imorgon är det nämligen dax och jag har inte lyckats hitta felet.

    17881 - EVAP Leak Detection Pump: Open Circuit
    P1473 - 35-00 - -

  20. #120
    Jonas I
    Gäst
    Du får en 2:a om lampan lyser. Dom här hlm brukar vara rätt känsliga med det.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin