Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24
  1. #21
    GTD83
    Gäst
    Idag har det hänt en hel del.

    Gjorde ett startförsök tidigare och startmotorn gick runt som det var sirap i den. Kände på kablarna och dom satt löst. *Aha, där är felet (trodde jag)*

    Visade sig när jag skruvade ur den och tyckte den verkade liten, så jag gjorde en jämnförelse med fastfredds startmotor (som naturligtvis var större). Slog på art. nr och fick upp att det var en startmotor till en bensinare, vilket förklarar att den inte orkade dra runt en "riktig" motor.

    Ringde Nisse (vår lokala fyndhörna/skrot) och åkte in då dom hade några MK2 diesel stod. Plaskade runt i lervälling/vattenpölarna (självplock på skroten) och fyndade svarta smala sidolister från en MK1 GTI (40:-), tittade på 3st diesel golfar, och ingen hade någon startmotor kvar

    Men så såg jag en Golf som stod som en katt bland hermelinerna (Nissansektionen) och tänkte *där finns det nog grejor kvar, hoppas det är en diesel*

    Mycket riktigt var det en, så jag började skruva bort den, kom till den undre bulten och naturligtvis snurrade bara insexbitsen. Så jag får återkomma imorgon så skulle dom lyfta fram den så jag kan ta bulten med en vinkelslip.

    Utöver detta har jag monterat grillen (måste köpa clips på vag)


    Har hjälpt fastfredd lite med hans BMW E30 projekt också, så för er som gillar tyskstuk kommer en liten bonusbild. (undrar om man ska sänka den mer?)

  2. #22
    GTD83
    Gäst
    Idag startade Golfen!! Mycket trevlig gång (sitter ny topp och kam på den). Gjorde ju sitt till att man satte på en startmotor från en MK2 diesel och inte en bensin som satt där när jag köpte den.

  3. #23
    GTD83
    Gäst
    Hann med lite grann idag innan regnet började. Bytte slangar mellan spridarna (returslangar) samt skvallerslangen mellan kylare och expansionskärl.

  4. #24
    GTD83
    Gäst
    Idag vart en del gjort i det fina vårvädret

    - Fyllde kylarvätska (endast rent vatten innan jag är säker att det inte läcker)
    - Bytte olja samt filter och drog även åt lite oljeledningar.
    - Monterade nya bromsarna fram.
    - Tvättade av bilen och gjorde även en motortvätt (skall göras om på jobbet sedan med riktigt avfettningsmedel samt varmvattenshögtryckstvätt.

    Körde även några metrar med bilen, ska ut imorgon på en lite längre tur och känna på draget i den

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin