Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 121 till 140 av 146
  1. #121
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jani Hast Visa inlägg
    Synd att du inte köpte min förgasare.
    Jag såg din annons för ett tag sedan, trodde du redan hade sålt den. D va en 32/36 d med väl? Vad satt den på för motor? en gti 1,6 har jag för mig?

  2. #122
    Bastard66
    Gäst
    Lägger upp några bilder...

    Däck på fälg.. Blev precis som jag hade tänkt mig. 165/60 R14 på 6" satt som en smäck!



    Här är mina fulcoils som ska monteras till helgen "såna som alla har"



    Förgasaren kommer troligen på torsdag.

  3. #123

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Jani Hast
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    678
    Citat Ursprungligen postat av Bastard66 Visa inlägg
    Jag såg din annons för ett tag sedan, trodde du redan hade sålt den. D va en 32/36 d med väl? Vad satt den på för motor? en gti 1,6 har jag för mig?
    Det är en 32/36 som satt på en 1,6 GTi motor.
    Den finns kvar. det finns alltid mn saker så länge annonsen finns kvar.

  4. #124
    Bastard66
    Gäst
    Nu har man fått lite godis från posten:



    Någon som vet vad det är för gaswire man ska använda? Det sitter en kula på reglaget, är det wire från gti som ska användas då eller?

  5. #125
    D.E
    Gäst
    Fiiint. Gasspjället på GTI har en kula så det bör det väl vara.

  6. #126
    Bastard66
    Gäst
    Nu har jag hunnit plocka bort insug, förgasare, extractorrör + massa annan skit.. Och idag fick jag extractorröret svetsat så det är på plats igen plus att jag satte tillbaka drivaxeln.

    Skulle sedan plocka bort en övergång från avgassystemet men det slutade med att jag rev ner allt och bygger ett nytt 2" på jobbet.. Ska bara jaga tag på en dämpare oxå men får väl köra med raka rör så länge...

    Får insugspackning på onsdag och då åker webern på, har haft med insuget till jobbet idag och slipat bort invändigt gjutskägg å putsat till kanalerna lite.. Har även fått tag på en ventilkåpa från en gti så man slipper bygga om fästet till gaswiren.

    Är det någon som vet hur man ska göra med den tjocka vacumslangen från bromsklockan?? Är den bara att ta bort och plugga eller? Jag har ingen vacum anslutning på insuget och webern ska bara ha en vacumslang från fördelaren..

    Har varit dålig på att ta kort men ska lägga upp några imorrn

  7. #127

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ta och fixa ett hål för gängad nippel och fäst vaccumslangen på.
    Så finns det ofta förberett på många insug , har du inte det så gör en egen anslutning.

  8. #128
    Bastard66
    Gäst
    Idag har jag tagit lite bilder och fått lite gjort..

    Har fixat vacumanslutning på insuget:


    Har även svetsat ihop ett nytt avgassystem 2":


    Samt att jag inskaffat elektrisksugpump och bränsletrycksregulator:



    Imorrn blir det antagligen montering av insug, weber, gaswire samt avgassystem.. Förhoppningsvis pulverlackas min nya gti ventilkåpa imorrn så jag kan provköra imorrn eller på torsdag..

  9. #129

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Tjena.

    Blev ju kanon det där.
    Som det var tänkt med vaccumanslutningen.

  10. #130
    Bastard66
    Gäst
    Idag skulle jag montera avgassystemet men blev väldigt tajt mellan golv och bakaxel så jag beställde ett helt nytt sportavgassystem ist.. Har fått insugspackning men orkade inte skruva med mer än avgaset idag.. Får montera insug och förgasare imorrn, får systemet på fredag.

    Någon som vet hur man ska koppla strömmen till bränslepumpen? Jag vet att den ska gå på när man vrider på nyckeln, ska jag skarva ihop med någon kabel från tändningslåset då och sätta en separat säkring?

  11. #131
    Bastard66
    Gäst
    Nu har man kommit en bit på vägen... Monterat sportsystem, insug, weber, btr å pump... Dock så måste jag klura ut hur jag ska bygga gaswire fäste då gti:ns inte passade någe bra..

    Så här placerade jag iaf bensinpump och tryckregulator, passade perfekt där som den "gröna bollen" till vacumet satt:



    Här är en bild där fästet ska sitta som jag ej orkat klura ut än:


  12. #132
    Bastard66
    Gäst
    Nu är allt klart förutom gaswirefäste som kommer att tillverkas under veckan samt att jag ska pulverlacka ventilkåpa och kamremskåpan..

    Har skruvat på coilovers och slängt på sommardäcken idag.

    Före:



    Efter:





    Går att skruva ner 30mm till fram och 40mm bak men nu är det precis så domkraften kommer under så det får duga så.. Bilen blev iaf stenhård!

  13. #133

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Härligt!
    Bara lacken kvar nurå!

  14. #134
    Bastard66
    Gäst
    Ja d e ju d.. Ska snart börja ta rosten sen ska det målas, men först ska jag ut å njuta av webern

  15. #135
    Barbapappa
    Gäst
    Det kommer nog göra susen, själv kör jag 36/36 på min jetta, dock med orginalpump utan regulator, funkar fint som fasen det med de åren jag har kört med det. Bästa trimmet, riktigt effektivt. :-)

  16. #136
    Bastard66
    Gäst
    Nu har jag fixat ett fäste och provkört.. Den gick fint ända tills den dog =(.. Den bara tvärdog så det är antagligen något fel med tändningen.. Ska kolla närmare på det imorrn. Jävligt gött ljud iaf å bra drag =) får nog justera lite senare men man får pröva ordentligt först.

  17. #137

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jaaaa........åsså antiklimax!

  18. #138
    Bastard66
    Gäst
    hehe.. jo d va lite surt :P men men kan ju inte vara stora felet.. ska kolla d någon dag.. just nu är ventilkåpa, kamremskåpa, fäste till gaswire och täckbricka för hålet där den mekaniska pumpen satt på pulverlack..

  19. #139
    Bastard66
    Gäst
    Nu går den! D va luft i bensinpumpen så den sög inte men nu går den fint igen.. Måste dock fixa något så jag kan fästa wiren ordentligt på förgasaren, lossar hela tiden nu..

  20. #140
    Bastard66
    Gäst
    Nu stoppa den igen så jag plockade bort el-skiten å satte dit mekanisk pump så nu går den som en klocka.. Ska dock byta lågfart och huvudmunstycken då den får för lite bensin.. Ska köra 140 på första porten och 165 på andra samt större lågfart munstycke så får jag se hur d blir :P

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin