Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 345678 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 146
  1. #101
    Bastard66
    Gäst
    Byta med dig menar du =) ja jag är väldigt sugen på en 16v igen... Lite segt å byta från 16v:n till jettan på 75hk.. Inte för att det är en dålig bil, förmodligen den bästa jag ägt men den är för trött...

    Idag har jag hjälpt en arbetskompis att fixa några däck så byta av vattenpump sker imorrn om jag får loss alla skruvar vill säga... Brukar ju gå av å jävlas men ska värma med gasen så ordnar d sig nu..

  2. #102
    Bastard66
    Gäst
    Så nu var vattenpumpen bytt... den blev mkt tystare men ingen värme... passade även på å spola hela motorn överallt samt paketet från alla håll å kanter... Får ingen cirkulation å det är ett jävla övertryck i systemet... Det "spottar" bara ut vatten ibland i kylaren... Ska testa spola kylaren imorrn för d gjorde jag ej idag måste va någr krux där tkr jag...

    Störande vill ju ut å köra etta =(

  3. #103
    Bastard66
    Gäst
    Nu har jag värme!! =) Spolade genom kylaren från alla håll och i med vatten.. Startade sedan bilen för att lufta systemet men ikke vill inte funka.. Men sen kom en kompis så han höll varv på motorn (ca 3000) så klämde vi på slangarna från kylaren och fyllde samtidigt på vatten... Till slut fick jag cirkulation och värme! Var massa mas innan d blev cirkulation men måste ha varit väldigt mkt luft i systemet...

    Nu ska jag fixa lite ljud i bilen.. Har skaffat 4x6" till dörrarna och så väntar jag på hatthyllekonsoller för att fixa en hatthylla å i med 3-vägs 8" Sen ska jag bygga en poplåda med antingen en 10" eller en 12" i har inte bestämt mig riktigt men det lutar åt 12"

    Sen ska det fixas brytarlös tändning och försöka få ordning på tändning ordentligt.. Samt besiktiga någon gång framöver..

  4. #104

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Kan detta vara din exbil?
    Här: http://www.blocket.se/vi/19234802.htm?ca=2_s

  5. #105
    Bastard66
    Gäst
    Ja... Lite överpris :P kusin min som har den nu... Han köpte den för 20 av mig..

  6. #106
    Bastard66
    Gäst
    Kan ju uppdatera lite angående fälgarna... Pulverlackade dom i måndags och det blev skit... Var precis som om lacken hade kokat på vissa ställen.. Plåtisen på jobbet sa att det kunde vara oxider i aluminiumen som kommer fram först när fälgen blir riktigt varm.. Ugnen håller ju runt 200 grader så...

    Har iaf börjat slipa ner dom igen, denna gången lägger jag typ 1-1,5 timme per fälg så det blir riktigt bra å sedan våtlackar jag dom.. Blev ju som filler nu med pulverlacken bara att den är fan så mkt jobbigare att slipa bort..

    Lackeringen är planerad till på måndag eller tisdag om det är tomt i någon lackbox på jobbet.. Bilder kommer då...

  7. #107
    Bastard66
    Gäst
    Idag var det dags för SBP.. Det gick ganska bra. Bättre än vad jag hade förväntat mig iaf =)

    1. Avgassystem, läckage
    2. Länkarm, fram vänster
    3. Batteri, fastsättning

    Beställde länkarm idag. Byte till helgen..

  8. #108

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Då gick det ju ok med andra ord.

  9. #109
    Bastard66
    Gäst
    Ja jag tkr d va ok... Men det är klart har kollat på bes papper 10år bakåt å d va inga anmärkningar på rost eller något bara slit delar.. Bes. gubben sa att den var väldigt fräch under.. Inte illa för en bil som gått i salt och skit sedan den kom ut på vägarna -82 =)

    Känns bra att veta att den är fräch då är det ju värt att kosta på den lite med. Kommer ju en lack nu till våren =)

  10. #110

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Alltid trevlig att inte få fullpott hos SBP.

    Kul att den fortfarande rullar och inte har rostat bort=)

  11. #111
    Bastard66
    Gäst
    Idag fick jag mina retro varselljus.. snygga som fan helt nya i orginalförpackning HELLA givetvis:



    Imorrn ska jag hämta länkarmen och på söndag ska jag hämta en bagagelucka och 4st 13" alu fälgar hos P.Hagel om jag inte snöat in =P

  12. #112
    Bastard66
    Gäst
    Ja här händer d inte mkt just nu... Har hämtat länkarm å bussningar men kom aldrig iväg till uddevalla pga vädret, så d får vänta till nästa helg. Under veckan får jag iaf mina "hatthylle konsoller" så jag kan få in lite mer ljud i bilen..

    Håller på å masar med värmen oxå, får d inte riktigt varmt och så är cirkulationen skum... Jobbigt som fan..

  13. #113
    Bastard66
    Gäst
    Idag har jag fått lite bättre värme.. Ställde mig å masserade slangarna när jag kom hem från jobbet när bilen var riktigt varm, å då fick jag bättre värme.. Får bara hoppas att det e bra imorrn med..

    Nu har jag problem med generatorn istället... Laddlampan börjar lysa när jag kommer över 5000rpm störande som fan.. Har ny remm nya kol å laddrelä, ska försöka få tag på en ny remmskiva måste va den som e sliten...

    Ja kommer upp i 160 på 4:an å ca 5200rpm ska bli kul å se vad den gör när jag varvar ur den ordentligt.. Drar ju upp till 7000+ =)

  14. #114
    Bastard66
    Gäst
    Får väl uppdatera lite här nu... Jag har äntligen fått värme i bilen, inte perfekt men bra nog samt att jag har fått tag på en generator på 90A som funkar fint..

    Har även bytt vattenpumpen igen då den jag nyligen bytte gick sönder! Den man skruvar remskivan i lossnade från axeln på vattenpumpen!? Blir till att reklamera den pumpen nästa gång jag ska till trimtema.. Har även bytt till brytarlös fördelare å iom fick jag lite stabilare tomgång.

    Har beställt coilovers å ska beställa en ny länkarm till höger sida då jag bytte den på vänster sida för en vecka sedan, vill ha allt fräscht i framvagnen har nya spindelleder, styrleder, länkarmsbussningar å fjäderbenslager som har/ska monteras så det borde göra susen..

    Efterkontroll imorrn kl 15.40 sen är det bara att tuta å köra.. Funderar på att lacka bilen i april eller något men vänta med skärmar då det blir så mkt att köpa på en gång, det är ju inga problem att lacka dom nya skärmarna i efterhand när jag beställer dom.. Har hittat några bucklor som är spacklade sedan gammalt och det har börjat spruckit/släppt så det blir till att slipa ner till plåten i helgen å kolla hur det ser ut sen ska jag börja med lite förarbete..

    Ja d va nog allt jag hade för den här gången inte mkt men lite

  15. #115
    Bastard66
    Gäst

    Ny bil!

    Har hämtat en mk1 -82a till idag



    Bytte min jetta 86a mot den å fick 3000:- emellan ganska nöjd med det bytet! Denna blir det orginalstuk på inget trim eller så utan finbil 8)

    Här är en bild på den andra ser ut som fan just nu men d ska ja snart ändra på


  16. #116
    Bastard66
    Gäst
    Har fått hem mina fälgar som är pulverlackade nu.. Blev sådär men det duger gott då det inte är några finfälgar direkt.. Har även beställt däck till dom.. 165/60 R14 på 6" fälg... Har inte en aning om hur det kommer se ut men det blir nog bra.. Vill ju inte ha stretch och inte ballong så d blir nog lagom :P


    Blästrade:


    Lackade:


    Har även byggt om fästet för gas å choke wiren då jag kört sönder förgasargummit och det jag skulle ha hade utgått från VAG.

  17. #117
    Bastard66
    Gäst
    Nu har jag beställt en Weber 32/36 DVG samt luftburk till den, Misab insug, förgasarfot (värmetålig), div. munstycken så nu ska man nog få lite fart i den

    Mina däck blir klara imorrn så då kommer bilder och antagligen däckbyte och montering av coils i helgen.. Ska plocka ner extractorgrenröret och svetsa om det lite så jag kan fästa avgassystemet ordentligt, just nu är det bara fastsatt med ett par svetspunkter..

  18. #118

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ja jäklar va du nöter på.
    Kommer bli bra med webern.
    Åsså extraktorn på det.

    Borde göra gott för flåset.

    Satt de nån annan kam i eller?

  19. #119

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Jani Hast
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    678
    Synd att du inte köpte min förgasare.

  20. #120
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Ja jäklar va du nöter på.
    Kommer bli bra med webern.
    Åsså extraktorn på det.

    Borde göra gott för flåset.

    Satt de nån annan kam i eller?
    Det sitter en GTI-kam i nu. Ska väl ev. bli något vassare framöver men det blir så mkt på en gång.. Har spenderar 8000:- på 2 dagar nu till bilen :/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin