Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 2345678 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 146
  1. #81
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Prova med 0,35 ich titta på stiften ställ dom på 0,7 och sedan kan du titta med strob.
    Vad menar du med 0,35 ich?? I haynes boken står det att brytarna ska va 0,4

  2. #82
    Bastard66
    Gäst
    "Prova med 0,35 och titta på stiften ställ dom på 0,7 och sedan kan du titta med strob."

    Förstår inte riktigt vad du menar med prova 0,35 å titta på stiften?

  3. #83
    Bastard66
    Gäst
    Lägger upp lite bilder på motorrummet.. Inget speciellt men det är tänkt att fixa till lite seriöst senare nån gång..






  4. #84
    Bastard66
    Gäst
    Jaha då har man stött på problem igen då =( Bilen har läckt lite olja och jag misstänkte att det var packboxen mellan vxl-låda-block. Men det är det antagligen inte.. Såg idag att det har kommit olja på vxl-lådan och lite från toppen....

    Visst det är min helt nya topplockspackning som e kass... Aldrig mer att jag köper en sådan från biltema... Så d e bara att beställa en ny å plocka loss allt igen =( Störande som faan..

  5. #85
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Va toppen plan när du bytte då? Läcker inte från ventilkåpan bara?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  6. #86
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Bastard66 Visa inlägg
    "Prova med 0,35 och titta på stiften ställ dom på 0,7 och sedan kan du titta med strob."

    Förstår inte riktigt vad du menar med prova 0,35 å titta på stiften?
    Jag har skruvat mkt med tävlingsbilar så därför kan du prova med 0,35 brytaravsånd,

    Titta på stiften är att hur ser dom ut i färgen mm, Samma sak där ställ avståndet på 0,7mm som ett test för bilen kan gå bättre med viss justering.

  7. #87
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Va toppen plan när du bytte då? Läcker inte från ventilkåpan bara?
    Ja den är planad. Såg nu att packningen är lite skadad längst ut till höger (framifrån sett) men tror att det är vatten som läcker det liksom kommer nån liten bubbla där.

    Såg nu att det läckte från en givare på toppen så har jag tur så är det tätt nu för det läckte ganska bra där..
    Senast redigerad av Bastard66 den 2008-11-14 klockan 16:18.

  8. #88
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Jag har skruvat mkt med tävlingsbilar så därför kan du prova med 0,35 brytaravsånd,

    Titta på stiften är att hur ser dom ut i färgen mm, Samma sak där ställ avståndet på 0,7mm som ett test för bilen kan gå bättre med viss justering.
    Ok jag har såna tändstift med 3 st stift så d kanske blir jobbigt att knacka ner dom då?? Ska pröva ställa brytarna på 0,35 till att börja med iaf..

  9. #89
    Bastard66
    Gäst
    Nu har jag blästrat slipat och lackat min kamremskåpa blev väldigt nice tkr jag... Custom =)

    Senast redigerad av Bastard66 den 2009-01-08 klockan 20:26.

  10. #90
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Fint
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  11. #91
    Bastard66
    Gäst
    Ja fick ju ta bort dom där ringarna som förstörde kåpan samt att den var drabbad av rost... :P Jag blev nöjd iaf... funderar på att fälla in ett vw märke i en ventilkåpa jag har liggandes oxå... Ska ju ändå skrotas så d spelar ingen roll om d inte blir bra.. Men blir d bra ska jag givetvis använda den =)

  12. #92
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av Bastard66 Visa inlägg
    Ja fick ju ta bort dom där ringarna som förstörde kåpan
    3L1T gjorde likadant på sin.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  13. #93
    Bastard66
    Gäst
    ok... känns bättre nu när dom e borta iaf :P... Men dom kanske hade ökat värdet på bilen?? hehe

  14. #94

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Snyggt!
    Riktig old school custom!

  15. #95
    Bastard66
    Gäst
    Ja nu händer det inte mkt på bilfronten.. Är ju så förbannat kallt ute å har endast en öppen carport att meka i :P..

    Har fortfarande inte fått bukt på d att motor hackar till vid gaspådrag från tomgång.. Funderar på om det är någon justering på förgasaren som inte stämmer riktigt..

    Men ställer jag tändningen med strobblampa så går bilen skit dåligt om man går efter märket på svänghjulet (det liknar ett O) Har följt pekkas råd att kontrollera tändstiften och dom ligger på 0,7 samt att brytarna är ställda på 0,35..

    Däremot läcker den inte olja längre! =)

    Ett problem till som uppstått är att jag inte får riktigt go värme i kupen bara "fesljummet" ska testa att ersätta reglaget på slangen med ett rör samt spola rent värmepaketet å se om d blir bättre..

  16. #96
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Att kranen på slangen ger upp är ju inte så ovanligt, brukar oftast vara att den inte stänger dock.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  17. #97
    Bastard66
    Gäst
    Idag har jag grejjat med tändningen. Ställde bilen efter markeringen på svänghjulet och ställd upp tomgången så den låg på 900rpm.

    Den går inte som den ska får ställa upp tändningen igen.. Extractor röret lös rött som fan när bilen stod på tomgång och man varvade lite lite grann.. Känns ju inte så bra så tändningen måste stå fel iaf.

    Hur ska jag göra för att justera in blandningsskruven bak på förgasaren sen när jag ställt tändningen? Känns som om det är d som gör att bilen hackar till vid gaspådrag från tomgång..

  18. #98
    Bastard66
    Gäst
    Så nu har jag perfekt sladd handbroms samt bromsar bak... Har tidigare bara haft broms fram. Fick slå loss hjulcylindrarna med hammare så d kan knappast ha funkat...

    Men nu går det fint fick även i ny bromsvätska då den gamla var GRÅ.. Ska byta alla bromsrör här om ett par veckor så dom e frächa samt slangar..

    SBP 9 januari... Ska lägga upp en film då jag å Trimmo rejsar med 1rna men han får besiktiga den först.

    Har även ställt upp tändningen igen och nu går den fint bara det att de hackar lite vid gaspådrag från tomgång fortfarande men får jaga tag på någon förgasar nisse som kan med d riktigt...

    Men den e rolig att köra ändå förutom att den reser sig då... Coils till våren =)

  19. #99
    Bastard66
    Gäst

    Nya fälgar.

    Ja får väl lägga upp en bild på några fälgar.. Fick 4st utav en kompis d e 14x6" ET30 så dom kommer nog sitta som en smäck på ettan när man fått ner den i backen =)
    Dom är blästrade på bilden skall slipas å lackas..




    Har även skaffat en vattenpump som skall bytas i helgen, får hoppas att den gamla e skrot å att värme problemet berodde på den.. Får jag värme blir det nog till att sälja min Jetta coupé för att ev. inskaffa en mk2 16V med gamla dörrar å stötisar..

    over and out.
    Senast redigerad av Bastard66 den 2009-01-08 klockan 20:34.

  20. #100

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Sälja coupé......Golf 16V......byta....hmmm??

    Aj vad man sugnade till nu =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin