Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 146
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ville du ha sleeperstuk?
    Då är det 14" som gäller.

    Men den blir nog snygg med dina 16" och lagom sänk tror jag!

  2. #22
    Bastard66
    Gäst
    Nu sitter ventilerna på plats =) inslipade å allt..

    Imorrn åker nog toppen på plats samt byte av en styrväxeldamask som e dålig..

    Har ej fått min kamaxel idag så det var ett nerslag =(...

    Men men nu har man ju iaf nått att se fram emot.. kamaxel å extractor kommer antagligen till veckan och då är det uppstart =)

  3. #23
    Bastard66
    Gäst
    Idag fick jag min kamaxel. Monterade den och toppen, hade dock tappat bort 2st topplocksbult så jag får fixa några imorrn riktigt irriterande...

    Några bilder:

    GTI-Kammen (G-kam) VS. Orginal. Lite skillnad =) trodde inte att det skilde så mkt.



    Nya tryckare från Tyskland.



    Tryckarna monterade.


  4. #24
    Bastard66
    Gäst
    GTI-kammen på plats.



    Toppen på plats.





    Blir antagligen uppstart till helgen om jag får extractor röret =)

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Nu är man ju sugen på resultatet?
    Skulle vara kul med en sniktrimmning till nån egen bil!

  6. #26
    Bastard66
    Gäst
    ja d e riktigt kul att skruva när d går framåt och är väldigt nyfiken på hur den kommer gå.. Om den ens startar =) D enda som har kostat lite är ju extractorröret som gick på 2000 annars är det bara struntsummor jag lagt ut på motorn..

    Till våren lutar det VÄLDIGT mkt åt att beställa coilovers å släppa ner den reält med 16" i övrigt så ska den bara va lackerad i orginal grön.. Ev någon sportstol om jag hittar till rimligt pris om d kränger för mkt på dessa krokvägar =)

  7. #27
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Ser riktigt bra ut!

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Inte för att verka negativ men är inte G-kammen till för mekaniska tryckare och du har hydrauliska....

    vart kommer Gti kammen från för bil!?

  9. #29
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av Norpan Visa inlägg
    Inte för att verka negativ men är inte G-kammen till för mekaniska tryckare och du har hydrauliska....

    vart kommer Gti kammen från för bil!?
    det satt jag och funderade på med...
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  10. #30
    D.E
    Gäst
    Eftersom han INTE köpte min G-kam pga att han hade hydrauliska tryckare så kan jag nog hävda att det är en kam från en GTI 1986>

  11. #31
    Bastard66
    Gäst
    Jag vet inte om det är en G-kam.. Han som hade den påstod det och är från en golf mk2 8V (hydr.) Det står G på den iaf. Iannat fall så skulle det ju synas att det fattades ett överfall på axel när jag monterade den eftersom mek. har 5st överfall..


    Idag har det hänt grejjer! Fick mina packningar så det har monterats pumphus, vattenpump, bränslepump, oljefilterhållaren, vattenröret, div. vattenstosar på toppen, kamremm samt drivaxlar...

    Nu är det bara några slangar kvar samt insug, extractor sen är det dags för uppstart =)

    Blev tyvärr inga bilder då batteriet i kamran va dött..


    EDIT: Såg nu att det KAN vara ett överfall till på kamaxeln.. hmm får nog snacka med han jag köpte kammen av.. Är det så att den är till mek. lyftare blir jag riktigt förbannad för jag skrev i köpes annonsen att den skulle vara till hydr. tryckare...
    Senast redigerad av Bastard66 den 2008-10-28 klockan 22:23.

  12. #32
    Bastard66
    Gäst
    Kollade upp vad han skrivit till mig när han svarade på köpes annonsen och den är från en med hydral tryckare..

    Vad kan hända om man stoppar i en för mek. tryckare i en med hydr. tryckare och vice versa??

  13. #33
    Quattro_mannen
    Gäst
    Det skiljer på bascirkeldiameter mellan mek/hyd kammar,så du kommer inte kunna justera ventilspelet isf.

  14. #34
    Bastard66
    Gäst
    Men man kan väl inte justera något på en med hydr. tryckare ändå?? Fick svar från han som hade kammen och den är från en med hydr. tryckare =)

  15. #35
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Bastard66 Visa inlägg
    Men man kan väl inte justera något på en med hydr. tryckare ändå?? Fick svar från han som hade kammen och den är från en med hydr. tryckare =)

    Nej dom justerar sig själv,men pga att topparna mek/hyd har olika långa ventiler så slulle inte en mek. kam fungera bolt on i en hyd. topp...men om
    din kam kommer från en hyd. topp så e de lungt.

  16. #36

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Jani Hast
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    678
    Var köpte du tryckarna i Tyskland ??

  17. #37
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Quattro_mannen Visa inlägg
    Nej dom justerar sig själv,men pga att topparna mek/hyd har olika långa ventiler så slulle inte en mek. kam fungera bolt on i en hyd. topp...men om
    din kam kommer från en hyd. topp så e de lungt.
    Alltså om jag fattar det rätt så skulle antingen ventilerna stå lite öppna hela tiden eller inte öppna ordentligt?? Eller??

  18. #38
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jani Hast Visa inlägg
    Var köpte du tryckarna i Tyskland ??
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...m=140274928761

    runt 450 inkl. frakt =)

  19. #39
    Bastard66
    Gäst
    Ja idag har det varit en väldigt bra dag för golf mekandet..

    Det hela började med att jag sms:ade kärringen runt middagstid på jobbet och frågade om det kommit nått paket till mig... Det hade de.. Tänkte att det är nog extractor röret till MK2 som jag beställde fel.....




    MEN ikke =):





    RÖRIGT värre.. =)

    Det var mkt positivit blir montering imorrn..


    Idag har jag bytt 2st bromsrör fram samt lossa luftnipplarna på oken.. Allt lossade utan minsta problem.. Har även bytt ut alla pinnbultar till grenröret så dom e frächa samt rivit loss främreröret som satt som F-n..

    jaja d va allt för ikväll.. närmar sig uppstart =)

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Snyggt rör!
    Beställt var?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin