Sidan 1 av 8 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 146
  1. #1
    Bastard66
    Gäst

    Golf MK1 GL -82 Bytt munstycken..

    Jaha då får man väl ta å lägga upp en liten projekt tråd. Som vanligt kommer man på detta EFTER man börjat riva å kort tar man ju allt för sällan...

    Det är iaf en Golf GL -82 med 37000 mil på mätaren, Röd och mattsvart har varit ljusgrön och det ska den bli igen under vintern/våren.

    Har i nuläget hinkat ur den gamla 1,6:an på 75hk och fått i en 1,8 förgasarmotor från en mk2 på 90hk. Och iom att man hade motorn liggandes lös kom jag på den briljanta iden att "Bonntrimma" den lite..

    Det som är gjort hittills är lättat svänghjul och tvättat blocket och växellådan så d sitter i bilen nu. Till veckan planas toppen och iom d så byts alla packningar/tätningar i toppen och ventiler slipas in. Toppen planas 1mm och hamnar på 11,05 nånting i komp.

    Har även en gtikamaxel på G och nya lyftare och extractorrör är beställt från Deutchland

    Tror att motorn bör leverera runt 110hk när allt är på plats..... Till att börja med =)

    Ska försöka lägga upp lite bilder imorrn.

    Ha d så länge.
    Senast redigerad av Bastard66 den 2008-10-21 klockan 21:25.

  2. #2
    Bastard66
    Gäst

    Bilder..

    Den fina inredningen =)



    Hela Åbäket.. Den förra ägaren målade om den då han tyckte att den gröna orginalfärgen var ful.. Ska lacka om den till våren i orginalfärg



    Gamla motorn


  3. #3
    Bastard66
    Gäst
    Den nya motorn 1,8 förgasare från MK2




    Med lättat svänghjul =)


  4. #4
    Bastard66
    Gäst
    Motorn på plats





    Detaljer målade


  5. #5
    Bastard66
    Gäst
    Fick tillbaka toppen efter planing idag ska slipa in ventiler imorrn



    Orginal färgen som bilen ska lackas i till våren nån gång, tänkte testa lacka den själv


  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Tummen upp=)

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Blomqvist
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    276
    Vad tänkte föregående ägare på. Orginalfärgen är ju kanoooon.
    Tummen Upp!

  8. #8
    Bastard66
    Gäst
    Det var hans fru som tyckte att bilen var ful så han målade om den.. Båda var runt 45.. hmm snacka om att förstöra... Dom har inte ens slipat innan dom målade bilen (Med sprayburk!!!) Kan skrapa bort det svarta med nageln =)

  9. #9
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Hög tid att du räddar denna pärla!
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Kan ju gå att rädda med lösningsmedel eller färgborttagning.
    Har de inte slipat ens så borde du kunna blåsa av en del med högtryck.

  11. #11
    Bastard66
    Gäst
    Jag ska se till att bli klar med motorn och starta upp bilen sen bär det nog av till jobbet för att ta ytrost på förardörren och sedan lägga rostskydd/lastbilsgrund på dom utsatta ställena och sedan försöka få tag på 2 st bättre framskärmar för dom går nog inte att rädda.. Inte värt att lägga en lack på dom då.

  12. #12
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Jag gjorde en liknande operation på min gamla gröna etta. Fick en RP maskin ombyggd till förgasare, den går nästan jämt med min Gti nu.

    Finns nån gammal projekttråd på den nånstans här...
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  13. #13
    Bastard66
    Gäst
    D e ungefär det som är tänkt.. sen får man se om man kan få tag på nån trevlig förgasare och nått insug till våren + fixa bränslet isf.

  14. #14
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Bastard66 Visa inlägg
    D e ungefär det som är tänkt.. sen får man se om man kan få tag på nån trevlig förgasare och nått insug till våren + fixa bränslet isf.
    Hittade din gamla tråd nu.. E ju typ samma recept bara att jag inte använder RP motorn. Samt att jag har lättat svänghjul, planad topp (1mm) GTi (G) kam samt extractor som ska på... Ska nog bli lite fart i denna me =)

  15. #15
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Det kommer nog gå bra, Mitt mål var inte massa effekt utan en driftsäker, mer ekonomisk och liite piggare bil. Jag körde hårt på orginal look och delar överallt, tom slangklämmorna (beggade iofs).
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  16. #16
    Daniel.E
    Gäst
    Köpt i Kil?

  17. #17
    Bastard66
    Gäst
    Jepp för hela 2200:- med NYTT avgassystem + vinterdäck som rullat 1 vinter.. Så bilen va ju gratis =P

    Idag har jag slipat in ventilerna och dom ska plockas ihop imorrn... får förhoppningsvis gti kammen på fredag, isf åker toppen på till helgen.

  18. #18
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Härlig fart du har! Härligt å se hehe

    Helt rätt att rädda den från ett mobbat öde,
    såg inge vidare ut med den "lackningen" hehehe

    Fortsatt lycka till!






    ps. Tysklands-stuk är det nya nu ;-D

  19. #19
    Bastard66
    Gäst
    Ska inte bli någon styling på denna.. Tänke köra på sleeper stuket.. Det enda som ska göras är att lacka i orginal färg + sänkning.. Ev. fälgar har 16" liggandes men d kanske blir för mkt.. Ska testa någon dag + fota å se vad folk tkr =) har dock inga däck på dom just nu...

  20. #20
    Bastard66
    Gäst

    Fälgar??

    Hmm funderar på vilka fälgar man ska ha på bilen... Har 2 st olika att välja bland:

    Mina gamla 14x6" et38



    Eller mina 16x7" et35



    D jobbiga är att om jag vill ha 14"arna så måste jag byta ut dom mot 16" + pengar med min kusin som köpte min gamla 16V..

    Fälgarna ska nog målas om (dom vita iaf dom andra är nylackade)

    Några åsikter?? bilen ska ju som sagt va bli lackad i orginalfärgen..


    I övrigt har det inte hänt så mkt med motorn idag, har varit på kalas hos mor, men har iaf fått dit ventiltätningarna så ventiler plockas i imorrn.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin