Sidan 16 av 17 FörstaFörsta ... 61314151617 SistaSista
Resultat 301 till 320 av 333
  1. #301
    BALAN
    Gäst
    Pappa har det i sin gamla passat. Har kört över 10.000mil med det utan problem. Går som tåget

  2. #302
    Barbapappa
    Gäst
    Tror även att Thomas T körde med ace steg 3 i sin mk4 gti när det begav sig.

  3. #303
    Holmgren
    Gäst
    Ja det var det Thomas T körde med. Även jag hade det i min. Var väldigt nöjd med bilen efter Ace hade pillat på den.
    Testade den på bana i Sturup med.
    Rekomenderas varmt.

  4. #304
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Eventuellt blir det ny programvara i kärran nästa vecka... Så den kan gå jämt någon gång! Finns egentligen inget annat altenativ än ace-competition.

    Blir Ace steg 3 dvs 210hk/330nm

    Är väl samma som jag har i nu från powerchip, men detta hoppas jag skall gå betydligt bättre.

    Någon som kört med detta i son 1,8T?
    Som några redan påpekat på körde jag ACE steg3 på min golf, men jag hade en 150hk modell så det blev 205hk/330nm på min.

    Precis som du skulle jag aldrig ens tänka tanken att chippa bilen hos någon som stoppar i "noname" programvara. Jag vill veta vem som gjort programmet och att det är någon man kan lita på. Och då ligger Hohenester i den absoluta toppen.


    .

  5. #305

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Det låter bra det =) Hoppas att Anders hör av sig idag då jag har semester, s hade passat bra med en tripp till Borås. Det som lockar är som sagt att det är väl utprovadade saker som skall göra att bilen känns mer "jämn" och fin när man gasar upp...

  6. #306

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Så, nu har bilen fått sig en ny prgramvara eller nytt "chip".
    Det blev som sagt hos Ace Competition i Borås hos en väldigt kunnig person vid namn Anders, Det är han som jobbar på trimsidan i företaget, dock inte i lika stor utsträckning som innan då han har sålt sin del i företaget och nu jobbar där istället så företaget är numera indelat i tre olika delar, En för trim en för verkstad och reserdelar samt en för Audi TT. Anders som har hand om trimdelen jobbar numera också på Anderstorp motorsport gymnasium som fordonslärare. Det märks att dom kan sina grejer.

    De programvaror som dom säljer kommer ifrån en kille i tyskland som jobbar på hohenester, Han heter såklart Jörgen som alla andra i tyskland =)

    Det som skiljer Ace chip mot ett vanligt är att hohenester skriver alla sina program i Hex filer, alltså så som VAG skriver dom ifrån början, Alltså blir dom mer "riktiga" gentemot många andra som bara drar i olika 3D staplar och inte vet riktigt vad det är som händer i programmet. Så det programmet som tankas ner i min bil är framtaget fö just min styrbox på rullande landsväg hos hohenester. Sen kan man även gå in och finjustera detta beroende på vad man har för avgassystem m.m. Det som Anders också gjorde vad att han var ute och provkörde och kollade mottryck så att den fick in lagom luft och blåste ut lagom luft... Det kan jag säga att dom inte gör om man tar ett bliigt noname chip. Så som vanligt får man vad man betalar för!

    Så nu äntligen går bilen jämt och varvar ut riktigt bra på höga varv.

  7. #307

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jan Axelsson
    Medlemsnr
    2588
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 520
    Gratulerar Erik,

    till att du nu förmodligen kommer slippa problemen med ojämn motorgång, som du haft problem med.
    Låter som dom kan sina saker på ACE.

  8. #308

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Nu är väl inte prestanda högsta prio för dig, men du gjorde väl lite tester med gamla så du kan jämföra med d nya...
    typ 80-180 på 5an eller liknande....

  9. #309

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Mattias Olofsson
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    300
    Gött att det har löst sig för dig nu..
    Blir själv lite sugen på att kasta i ett "Riktigt" chip.
    Gjorde du några test som G60 skrev?

  10. #310

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    gjorde tyvärr inga tester, men den går allt bättre nu... laddtrycket är nog inte lika högt men det är finare inställt så den går mer livligt =)

  11. #311
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Så nu äntligen går bilen jämt och varvar ut riktigt bra på höga varv.
    De flesta fattar tyvärr inte att det skiljer på olika programvaror, och att det kräver ett ganska omfattande jobb för att skriva ett välgjort motorprogram.

    Om jag inte minns fel så har Hohenester fyra rullande landsvägar där de mappar och testar fram programvaror. De jobbar även på konsultbasis och säljer sina tjänster till andra trimfirmor/raceteam.

    Personligen skulle jag aldrig nöja mig med något som inte fungerade precis lika väl som en orginalprogramvara.


    .

  12. #312
    BALAN
    Gäst
    Ace competition är som original fast bättre. Tycker jag sammanfattar det hela rätt bra.

  13. #313

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Oj, Här var det inte uppdeterat på ett tag, Har iofs inte hänt så mycket! Nu när det är vinter så får bilen bara tugga och gå! Hade inne bilen på service häromdagen, då visade det sig att en drivknutsdammask var trasig så dom fick passa på att byta den... Men givigtvis så är det ngt som klnkar efter att dm bytt den! Får kolla med dom nästa vecka vad det kan vara.

  14. #314

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Jaha, kanske man skulle ta och skriva lite vad som har hänt under året.

    Jag har fått på nya däck på framfälgarna, Michelin PS3 Blev det =)
    Jobbarkompisen har repat bakfälgen mot en trotoarkant, mindre roligt då dom renoverades förra året efter klarlacksläpp =(

    Nya bromsbelägg fram+bak, På service påpekade dom att bak var slut och att det varnade för detta, Det byttes bromsar bak men det forsatte att varna, Jaha dom var slut fram också. Det är ju bara där det varnar, Bra jobbat VAG.

    Nya Kräningshämmars stag + Gummin byttes på verkstad efter lite tjat om att det inte hade upptäckts på Service, Klonkade som attan.

    Olja och bromsvätska och lite annat byttes även på service så att bilen mår riktigt bra, kör för övrigt 1500 mils intervall på service istället för Flong Life...

    Har bytt innerskärmar fram och även Motorskydden på båda sidor under, dessa har som på många andra mk4or levt ett hårt liv. Hittade för övrigt ca 5kg sand och jord innanför skärmarna, skönt att det är borta nu.

    Skulle satt på svart folie på backspeglarna imför BR men råkade spräcka en spegel när jag skulle ta loss den så det hann inte bli klart i tid, Som tur var så var det nära till hands att Faltdach hade ett par backspeglar ligandes =) Det tackar vi för.

    Det som väntar är att jag hade tänkt att beställa en Riktigt Downpipe ifrån Milltek samt att Kamremsbyte börjar närma sig.


    Så till det tråkiga... Kommer ut till bilen idag och vad får man se! Jo då är det någon jävel som har gjot en FET repa i dörren, Eller egentligen två men en som var REJÄL... Och detta bara på ren jävelskap.

    Kanske tur för dom att man inte kom på dom, Frågan är vad man hade gjort med dom.
    Får se om man kan göra någon spot lagning eller om det blir lack av hella dörren =(


    Där är den "Lilla" repan. Kanske går att polera bort om man har tur.



    Ja ni ser själva, inte jättekul repa precis.
    Senast redigerad av Cullberg den 2010-07-20 klockan 15:01.

  15. #315
    Xplod
    Gäst
    Lider med dej , borde nästan vara skottpengar på sånna idioter.

  16. #316
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Skottpengar ja, knäskålar och ersättning kan man kräva av dem....

    Aldrig roligt med vandalisering, när min Lupo var två år gammal hade jag ngn j-vel som hade sprungit/hoppat över/på den. Jaha borta på lack i drygt 3 veckor och en dyr självrisk förmig...
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  17. #317

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Funderar på dessa fälgarna: http://www.blocket.se/vi/31222843.htm.

    Vad tror ni, skulle det passa? Vet någon vad dom heter?

  18. #318

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Gillar stuket du har på din bil, mycket snygg!

    Fälgarna kallas Audi Nuvolari replika.
    Har sånna på min Leon i 18x8", snygga tycker jag personligen : )

    Finns Vw-org. centrumkåpor från en Touran som passar riktigt bra till dessa fälgar,
    behövs endast mindre mod. för att den ska passa fint.

    Hittar endast en bild från när jag hade mina på Passaten men så här blir det med kåpan jag menade.


  19. #319
    Barbapappa
    Gäst
    Tycker dom ser kalas ut, bra pris med ju, skynda fynda!

  20. #320

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Blev inga fälgar, då dom var sålda redan.


    Däremot så har jag idag beställt nya bakdäck istället, Blev Michelin Pilot Sport 3. 255/35 -18

    Sen har jag haft bilen på lite service hos Rennsport. Måste också byta ett framhjulslager rätt så omgående då det har börjat låta illa.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin